تکنیک های تقویت سئو سایت

5 ویتامین برای تقویت سئو و افزایش رتبه سایت

سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو از چندی پیش مورد توجه صاحبان کسب و کار آنلاین و مدیران سایت قرار گرفت چرا که  موتورهای جستجو مانند گوگل با ارائه الگوریتم های پیشرفته و استفاده از هوش مصنوعی قدرتمند به نحوه جستجو و ایندکس کردن صفحات یک وب سایت نظم خاصی بخشیدند. سئو سایت به زبان ساده تر مجموعه ای از باید ها و نباید هایی است که  برای یک وب سایت انجام می شود. قوانینی که باید از آن ها پیروی کنیم و یک سری تکنیک های منفی که باید از آن ها دوری کنیم.

اما قوانینی که باید از آن ها پیروی کنیم چه مواردی هستند؟

گوگل با داشتن 70% از  سهم کل موتورهای جستجو در دنیا به عنوان بزرگترین موتور جستجو شناخته شده است. بدیهی است که برای داشتن یک جایگاه و رتبه خوب باید رضایت گوگل را به دست آوریم.

موتور جستجوی گوگل رضایت خود را در رضایت کاربران اینترنت قرار داده است و تمرکز کار این شرکت بر روی راحتی کاربران در زمان استفاده از یک سایت اینترنتی میباشد.

در مقاله ” دلایل نارضایتی کاربران از یک سایت اینترنتی” به نکاتی که باعث می شد کاربران سایت شما ناراضی شوند و به دنبال آن سئو سایتتان آسیب ببیند، اشاره شد و حالا در  این نوشته به بررسی مواردی می پردازیم که باعث تقویت سئو سایت می شوند و موفقیت را برای سایت شما به ارمغان می آورند.

چگونه سئو سایت خود را تقویت کنیم؟

انواع محتوا را در سایت خود داشته باشید

تولید محتوا  اصلی ترین تکنیک برای بهبود سئو سایت به حساب می آید و به نوعی لازمه هر سایت تولید محتوا می باشد. وجود محتوا غنی در سایت باعث جذب مخاطب به سایت شما می شود و اطلاعات سایت شما از طریق محتوا به کاربر منتقل می شود بنابراین برروی محتوای سایت خود سرمایه گذاری کنید.

به عنوان مثال اگر یک سایت فروشگاه خرید تلفن همراه دارید برای تمامی محصولات خود محتوا کامل کنید. هر کدام از محصولات شما باید اطلاعات جامعی در مورد نام برند موبایل، مدل، میزان حافظه داخلی، RAM، دوربین، نوع سیستم عامل، گرافیک، تعداد هسته، نوع پردازنده، تکنولوژی های به کار رفته در موبایل (بلوتوث، Hotspot،)، اتصالات، لوازم جانبی، درگاه های اتصال و هرآنچه که فکر می کنید ممکن است برای مخاطب سایتتان نقطه ابهام داشته باشد به طور کامل ارائه دهید. تلفن همراه مورد نظر را از تمام زوایا مورد بررسی قرار دهید ویک محتوای دقیق تولید کنید.

در هنگام تولید محتوا سعی کنید خود را به‌‌جای مخاطب قرار دهید و یک لیست سوال تهیه کنید، سوالاتی که ممکن است برای کاربر سایت به وجود بیاید، و مطابق با سوالات مطرح شده شروع به تولید محتوا کنید.

محتوای با کیفیت تولید کنید تا سایت شما به بروزترین مرجع اطلاعاتی در حوزه‌ای که فعالیت می کنید، تبدیل شود و همیشه اطلاعات کاملی داشته باشد. تولید محتوای صرفاً متنی برای کاربران جذابیت ندارد و خسته کننده می شود از این رو بهتر است در محتوا خود از عکس های مرتبط و با کیفیت خیلی خوب برای جلب نظر مخاطب استفاده کنید.

از انواع محتوا مانند ویدیو،گیف و اینفوگرافیک استفاده کنید، محتوا ویدیویی تاثیر بسیار زیادی به نسبت محتوا متنی در جذب مخاطب و افزایش ترافیک به سایت شما را دارد.

کلمات کلیدی را هوشمندانه انتخاب کنید

همانطور که از نام کلمات کلیدی پیداست، کلمات بسیار کاربردی و کلیدی هستند که انتخاب صحیح آن ها در افزایش رتبه سئو سایت تاثیر بسیار مهمی دارد. انتخاب کلمات کلیدی باید به صورت تخصصی و هدفمند انتخاب شوند، بنابراین قبل از انتخاب کلمه کلیدی باید به چندین نکته دقت کنید:

برای پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب باید تحقیق کلمه کلیدی انجام دهید، این بدان معنی است که می توانید از سایت هایی که برای  انتخاب کلمات کلیدی ساخته شده اند، استفاده کنید.

یکی از این ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی google trends می باشد که با توجه به محدودیت های کشور ایران قسمت هایی از این سایت در دسترس نیست ولی می توان از آن  استفاده کرد. گوگل ترندز به شما نشان می دهد که عبارت انتخابی شما در چه مناطقی بیشتر جستجو داشته و می تواند دو یا چندین کلمه را با هم مقایسه کند.

در زمینه تحقیق کلمات کلیدی نیز ابزارهای متفاوتی وجود دارد اما بزرگترین مرجعی که به راحتی می توان از آن استفاده کرد خود Google  می باشد، اما چگونه؟

حتماً تا به حال این مورد را دیده اید که به هنگام جستجوی یک عبارت در Url  گوگل چندین عبارت دیگه نیز به شما پیشنهاد می شود. بر طبق آمار ارائه شده توسط گوگل این کلمات پر جستجوترین کلمات در حوزه کلمات انتخابی شما می باشد که توسط دیگر کاربران جستجو شده اند. همچنین صفحه اول نتایج جستجوی گوگل بهترین کلمات پیشنهادی را در انتهای صفحه در اختیار شما قرار می دهد که می توانید از آن ها نیز استفاده کنید.

انتخاب کلمات کلیدی باید به درستی و به‌صورت هدفمند انجام شود، شما باید در ابتدا رقبای کاری خود را شناسایی کنید و  آن ها بشناسید. انتخاب یک کلمه کلیدی به صورت کلی کار درستی به نظر نمی آید، چرا که ممکن است رقبای سایت شما در آن کلمه رتبه داشته باشند، بنابراین پیشنهاد می شود کلمه کلیدی خود را با استفاده از تکنیک “کلمه کلیدی دم دراز” انتخاب کنید.

برای مثال اگر سایت آشپزی دارید و می خواهید برای آن کلمه کلیدی انتخاب کنید، کلمات خود را به “آموزش آشپزی” محدود نکنید، بهتر است از عباراتی مانند “دستور پخت کیک شکلاتی” یا “نحوه پخت تهچین زعفرانی” استفاده کنید.

ابزارهای آنالیز سئو سایت را بشناسید

سئو فرایند پیچیده و زمان بری است و لازمه موفقیت در آن بررسی روزانه مشکلات سایت و رفع آن ها می باشد. برای آنالیز کردن سایت، ابزارهای متفاوتی ارائه شده است که هر کدام از آن ها اطلاعاتی از  قبیل سرعت آپلود سایت، موبایل فرندلی بودن (توجه به نسخه موبایل سایت)، بررسی حجم فایل های سایت از لحاظ بهینه بودن و … را در اختیار ما قرار می دهند.

GTMetrix.com یکی از سایت های معروف و ابزار بسیار کاربردی در زمینه سئو سایت می باشد که به وسیله آن می‌توانیم سرعت بارگذاری صفحات یک وب سایت و رتبه ای که موتور جستجو یاهو برای آن در نظر گرفته است مطلع شویم، همچنین خطاهایی که در مورد بهینه نبودن فایل ها و عکس های سایت  گزارش می دهد، پیداکنیم و آن ها را رفع نماییم.

معتبرترین سایتی که از تمام زوایا سایت شما را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد وب سایت Moz.com می باشد. سایت “ماز” جامع ترین سایت شناخته شده در حوزه سئو می باشد که وب مستران و سئو کارها از این سایت بسیار استفاده می کنند.  

سایت moz  یک نرم افزار تحت وب است که در قالب، ابزاری حرفه ای برای مدیران سایت و سئو منجر ها ارائه شده است. این سایت گزینه های متنوعی دارد پیشنهاد می شود اگر  وب سایت دارید و می خواهید سئو سایت را تقویت کنید همین الان به سایت moz  سر بزنید.

 لیستی از  ابزارهای کاربردی در راستای تقویت سئو سایت برای شما فراهم شده است:

  • Gtmetrix.com
  • Moz.com
  • Smallseochecker.com
  • Seobility.com
  • Woorank.com
  • Page speed insight

با وارد کردن آدرس url  وب سایتتان در کادر جستجو این سایت ها می توانید وضعیت سئو سایت خود را مشاهده کنید.

روزانه به سایت خود سر بزنید

عده ای بر این باورند که داشتن یک سایت فقط در پیاده سازی و طراحی آن خلاصه می شود، در حالی که توجه به سئو سایت از اهمیت بیشتری برخوردار است. همواره باید به سایت خود سر بزنید و از مشکلات آن آگاه شوید، به وسیله ابزار آنالیز که در بالا گفته شد می توانید از وضعیت سئو سایت خود آگاه شوید.

پیدا کردن خطاها و مشکلات سایت و رفع آن ها به  رتبه گرفتن در گوگل کمک بسیاری می کند، فرقی ندارد که این مشکلات فنی سایت باشد یا رعایت نکردن تکنیک های سئو در هر دو صورت هنگامی که ربات های گوگل برای سرکشی به سمت سایت می آیند و اگر متوجه خطایی در سایت شما شوند حدوداً دو روز به شما مهلت می دهند تا آن خطا را برطرف کنید.

مواردی که گفته شد به نوعی حکم چندین ویتامین را برای سئو سایت شما دارند، که در صورت تزریق این ویتامین ها به سایت خود و استفاده درست از آن ها، می توانید شاهد تقویت سئو سایت و افزایش ترافیک به سمت سایت خود باشید و در نهایت یک وب سایت بهینه داشته باشید.

جمع بندی

  ترفندهایی که در این نوشته ارائه شد بهترین روش ها برای افزایش رتبه سایت هستند با تزریق این ویتامین ها به سایت خود می توانید سئو سایت خود را بهبود بخشیده و به یک جایگاه عالی در گوگل برسید.

دریافت مشاوره رایگان

برای مشاوره رایگان با این شماره تماس بگیرید.

نظرات

فیلد اجباری*